מה עושים במקרה של תאונה

לצערנו תאונות דרכים הפכו נפוצות במחוזותינו, עם יותר מ-100,000 תאונות בשנה. חלקן קשות וקטלניות וחלקן קלות יותר המסתיימות למזלנו רק בנזק לרכוש. לאחר תאונה ישנם מספר פעולות שיש לנקוט ופרטים שחשוב לתעד ולשמור. על מנת לסייע לכם קיבצנו עבורכם מספר עצות שימושיות למקרה שנקלעתם לתאונת דרכים:

ראשית בדוק עם ישנם נפגעים בתאונה. בדקו את מצב הנוסעים ברכבכם וברכבים האחרים. במקרה של פגיעה גופנית או ספק לפגיעה הזעיקו את מד”א בטל’ 101 ואת המשטרה בטל’ 100. אם ישנם כתמי שמן על הכביש ידעו על כך את מכבי אש בטל’ 102. בזמן ההמתנה אסור להזיז את הנפגעים ממקומם, תזוזה עלולה להחמיר את מצבם ולכן אם לא נשקפת סכנה לחייהם עקב שריפה או כל גורם אחר, השאירו אותם במקומם.

אסור להזיז את כלי הרכב. הזזת כלי הרכב המעורבים בתאונה עם נפגעים ללא נוכחות משטרה הינה עבירה פלילית. מיקום כלי הרכב בזמן התאונה מסייע למשטרה ולאנשי המקצוע לקבוע את סיבת התאונה.

נקטו אמצעי זהירות ביום ובלילה. לבשו אפוד זוהר בלילה גם בתוך העיר והציבו משולש אזהרה במרחק של 50-100 מטר ממקום התאונה על מנת להזהיר את הנהגים האחרים. בנוסף כדאי להדליק את אורות הרכב בלילה על מנת לסמן לרכבים החולפים על מיקומכם.

במקרה של תאונה ללא נפגעים יש לפנות את הכביש בהקדם על מנת לא להפריע לתנועה החולפת. אנו כן ממליצים ראשית לעצור את הרכבים במקומם , לצלם את זירת התאונה ורק לאחר מכן להזיז את כלי הרכב, כמובן שכדאי לבצע זאת במהירות המרבית.

לאחר הזזת כלי הרכב לשולי הכביש, החליפו פרטים עם המעורבים בתאונה.
וודאו שלקחתם בצורה ברורה את הפרטים הבאים:

  • מהנהג – שם מלא, מספר ת.ז, כתובת ומספר טלפון.
  • מהרכב – מספר רישוי, סוג רכב וצבע.
  • מתעודת הביטוח – שם חברת הביטוח, מספר פוליסה ושם המבוטח.
  • מזירת האירוע – בנוסף לתמונות הרכבים בעת האירוע, צלמו גם את הנזק שנגרם לכל הרכבים המעורבים בתאונה, ציינו את כתובת האירוע או מיקומו (מספר כביש וכיוון נסיעה). רשמו לכם גם את שעת האירוע המדויקת, תאריך ויום בשבוע.
  • מהסביבה – חפשו עדים לאירוע. במידה ומצאתם בקשו מהם פרטי התקשרות על מנת שיוכלו לסייע במקרה הצורך.

כמובן שאת כול אותם הפרטים שאתם לוקחים מנהגים אחרים המעורבים בתאונה עליכם לתת להם בחזרה.

חשוב לזכור – אין להודות באשמה ! תנאי הפוליסה אוסרים על כך. עליך להעביר את המידע הרלוונטי מהתאונה לחברת הביטוח וחוקרים מטעמה יחליטו האם אתה אשם בתאונה או לא.

לאחר שרשמתם את הפרטים האלו הגיעה המן לבדוק האם רכבכם בר נסיעה. במידה וכן המשיכו בנסיעה בטוחה ליעדכם, במידה ולאו, צרו קשר עם חברת הגרירה שלכם – פרטיה אמורים להיות מצורפים לתעודת ביטוח החובה שלכם (במידה ולא תדאגו שיהיו . חברת הגרירה תגרור את רכבכם למוסך הסדר.

מספרי שירותי דרך וגרירה:

שגריר
8888*
דרכים
2000*
שלמהSIXT
6448*

סטארט

5676*

איילון

6677*

פמי פרמיום
03-9535611 או 6560*


לאחר החלפת הפרטים ופינוי הרכב הגיע הזמן להתקשר אלינו. דווחו לנו על המקרה ומשם אנו נלווה אתכם מול חברות הביטוח והמוסכים, ובפעולות הנדרשות לאורך הדרך עד הגעת הפיצוי מחברת הביטוח. אנו זמינים בטל’ 1-700-70-70-55


>> למידע נוסף על הגשת תביעה בביטוח רכב

הטיפול אישי – היתרון משמעותי !